فرماندار مشهد گفت: نداشتن پنج سال سابقه اجرایی و موضوعات مربوط به آن علت ۸۶ درصد از موارد عدم احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات بوده است.

نداشتن سابقه اجرایی علت اصلی عدم احراز صلاحیت‌ها بوده است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری اظهار کرد: در مجموع ۸۹۲ نفر برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نام‌نویسی قطعی کردند که ۵۲۹ نفر از این تعداد معادل ۵۹ درصد تایید صلاحیت شدند.

فرماندار مشهد ادامه داد: از مجموع ۸۹۲ داوطلبی که برای این دوره از انتخابات نام نویسی کردند صلاحیت ۲ درصدشان را هیات اجرایی رد کرد و صلاحیت ۳۹ درصد از آنان نیز احراز نشده است.

وی گفت: از میان ۳۹ درصد کسانی که صلاحیتشان احراز نشد ۸۶ درصد به دلیل نداشتن پنج سال سابقه اجرایی، نقص مدارک در این خصوص و یا عدم تایید سابقه آن‌ها توسط بالاترین مقام اجرایی و مواردی از این دست احراز صلاحیت نشده‌اند.

داوری افزود: در مجموع ۲ هزار و ۱۶ نفر برای این دوره از انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش ثبت نام و از این تعداد هزار و ۵۵۳ نفر کد رهگیری دریافت کرده بودند و در نهایت ۸۹۲ نفر موفق شدند ثبت نام قطعی خود را برای حضور در این رقابت سیاسی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.